Новости

Объявлены шорт-листы международного фестиваля креативности "Белый Квадрат"

Объявлены шорт-листы международного фестиваля креативности "Белый Квадрат"

24-26 июня состоялись заседания шести основных составов международного жюри одного из крупнейших в Европе креативных событий – Международного фестиваля рекламы «Белый Квадрат». Судейство проходило в формате live-конференций. Суммарно во все конкурсы фестиваля в этом году было подано 937 работ от участников из 31 страны мира. Впереди заседания еще двух составов жюри – жюри СМИ, а также Высокого жюри, которое присудит Гран-при фестиваля.

Призеры и победители «Белого Квадрата» 2020 будут объявлены на Церемонии награждения, которая пройдет 9 июля в формате оффлайн open-air party. Онлайн-трансляция мероприятия будет вестись во всех странах-участницах фестиваля.

Алена Устинович, Председатель Правления Ассоциации Коммуникационных и Маркетинговых Агентств Беларуси, продюсер «Белого Квадрата», отметила: «Опыт онлайн судейства для нас новый, было непросто, но все получилось. Хотелось бы выразить признательность всем членам жюри за то, насколько внимательно и трепетно они отнеслись к оценке поданных работ. Судили, как всегда, строго, но конструктивно. Меня радует достаточно внушительный список шорт-листов в этом году. Думаю, жюри сочли правильным поддержать участников, придать им вдохновения, позитива. В такие трудные времена особенно хочется праздника, и я рада, что существует «Белый Квадрат», который может подарить его индустрии».  

На данный момент объявлены шорт-листы во всех семи конкурсных категориях фестиваля.

 

CHANGE FOR GOOD

S. CHANGE FOR GOOD

S1 Change for Good / Film

entry Now You Understand, Not Perfect Riga, Latvia

entry Stay at Home, Not Perfect Riga, Latvia

entry Fast internet for meaningful use, Not Perfect Riga, Latvia

entry My Lockdown, Mr. Da Vinci, Brazil

entry Closer to moms, Salmon Graphics, Belarus

entry The safest place, Artem Nugmanov/Self employed

entry The Choice, Marvelous LLC, Russia

entry Russian Yoga School, Zebra Hero, Russia

 

S2 Change for Good / Print

entry Burger King Belgium - Stay Home, Buzzman, France

entry Art of Quarantine, Looma, Ukraine

entry The Physical Violence Virus Cell, Cheil Centrade, Romania

entry Equal Colors, White Rabbit Budapest, Hungary

entry For More Life, Kraken, Georgia

entry Hair Dryer, Salsa, Peru

entry Off Road, in house, Mood, Peru

entry Read vs. Covid,  SEED creative agency, Kazakhstan

entry Special Edition, Y agency, Ukraine

entry Another seas: The Sea of Tranquility, Ruport, Russia

entry Another seas: Acidalian Sea, Ruport, Russia

entry Don't play hide-and-seek with life, Kollegi, Russia

entry Mask the tunnels, Havas Creative Group Ukraine, Ukraine

 

S3 Change for Good / Radio

entry Sea of ideas, Leo Burnett Ukraine, Ukraine

 

S4 Change for Good / Campaign

entry N23, Action, Russia    

entry Online-game about living by touch, Cause marketing agency RedMe (belongs to the group of companies RCG), Russia

entry A Humane Ending, Nord DDB Riga, Latvia 

entry #BoobCulture - Breast Cancer Awareness campaign, Nord DDB Riga, Latvia       

entry A Team of One, Loong, China

entry Our Sea, Possible Moscow x Suprematika, Russia     

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia        

entry Unsilent bouquet, GForce/Grey, Kazakhstan 

entry #safeisthenewsexy, Magic Camp (Yandex.Taxi), Russia      

entry The sound of Indifference, watergunz, Georgia        

entry Wheelchange Tours, FCB Lisbon, Portugal   

entry We Are Siberia, TUTKOVBUDKOV, Russia           

entry My Name Is Enough, Doping Creative Agency, Armenia    

entry Survivors, BBDO Moscow, Russia    

entry Font of Kindness, SMETANA, Russia          

entry Russian Yoga School, Zebra Hero, Russia     

entry Freedom is near, Movie, Russia (moved from S1 Change for Good / Film)

entry Bee in touch, Starcom, Leo Burnett Moscow, Russia

 

S5 Change for Good / Interactive

entry Lessons Of Auschwitz: Volumetric VR Illustration Tribute By School Students, RT, Russia (moved from S1 Change for Good / Film)

entry FlyHome, TUTKOVBUDKOV, Russia        

entry Online-game about living by touch, Cause marketing agency RedMe (belongs to the group of companies RCG), Russia

entry Terms Against Bullying, White Rabbit Budapest, Hungary  

entry #TakeMEMEhome, BBDO Moscow, Russia 

entry Trip In The Dark, Voskhod, Russia (moved from S4 Change for Good / Campaign)

 

DIGITAL

D. DIGITAL

D1 Websites

entry BBDO Daily, Proximity Russia, Russia

entry Trip In The Dark, Voskhod, Russia

 

D2 Interactive projects

entry Online-game about living by touch, Cause marketing agency RedMe (belongs to the group of companies RCG), Russia

entry "Look at the World like a Child", Humanz, Russia

entry Dyatlov Group's Journal: The Last Page, Ruptly, Germany

 

D3 Online video & Viral film

entry VOKA SMARTFAKE, TDI GROUP, Belarus

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

entry Ad that you can feel by skin, Proximity Russia, Russia

entry Last rave, Zebra Hero, Russia

entry Russian Yoga School, Zebra Hero, Russia

 

D4 Pre-rolls

entry Ad that you can feel by skin, Proximity Russia, Russia

 

D6 Digital Campaign

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

entry The Greatest Reads, Contrapunto, Russia

entry AI Versus, Voskhod, Russia

 

D7 Viral campaign

entry Russian Yoga School, Zebra Hero, Russia

entry Trivial Pursuit Hotel, Media Agency - OMD Media Direction; Communication Agency - Leo Burnett Moscow, Russia

entry VOKA SMARTFAKE, TDI GROUP, Belarus

 

D8 Social & Influencer Campaign

entry Russian Yoga School, Zebra Hero, Russia

entry Tera Botin, Leavingstone, Georgia

entry #TakeMEMEhome, BBDO Moscow, Russia

 

D9 Native Advertising

entry Perfect Search, BBDO Moscow, Russia (moved from D4 Pre-rolls)

entry Ad Blindness? Hacked!, getbob agency, Belarus

entry Last Rave, Zebra Hero, Russia

 

D10 Branded tech and innovations

entry Tone de Cabaret, Socialist, Russia

entry The Greatest Reads, Contrapunto, Russia

entry Dodo open source pizza, BBDO Moscow, Russia

 

D11 Digital Craft

entry The Greatest Reads, Contrapunto, Russia

entry Trip In The Dark, Voskhod, Russia

 

G. MOBILE

G1 Mobile websites

entry Terms Against Bullying, White Rabbit Budapest, Hungary

 

G2 Apps

entry Kinder of the future!, Humanz, Russia

 

G4 AR / VR / 360Вє videos

entry Lessons Of Auschwitz: Volumetric VR Illustration Tribute By School Students, RT, Russia

 

G5 Activation by location / Voice activation

entry Bee in touch, Starcom, Leo Burnett Moscow, Russia

 

G8 Mobile Tech and Innovations

entry Bee in touch, Starcom, Leo Burnett Moscow, Russia

 

T. CREATIVE DATA

T1 Data-enhanced Creativity

entry Dodo open source pizza, BBDO Moscow, Russia

entry AI Versus, Voskhod, Russia

 

T3 Data storytelling

entry AI Versus, Voskhod, Russia

 

T4 Use of Real-time Data

entry Bee in touch, Starcom, Leo Burnett Moscow, Russia

 

T5 Social Data & Insight

entry Terms Against Bullying, White Rabbit Budapest, Hungary

entry Bee in touch, Starcom, Leo Burnett Moscow, Russia

 

MEDIA
V. CHANNELS

V3 Print / Outdoor

entry Boosting sales with a single billboard, e:mg, Russia

 

V4 Ambient Media

entry Trivial Pursuit Hotel, Media Agency - OMD Media Direction; Communication Agency - Leo Burnett Moscow, Russia

entry Knowledge Leads to Freedom, Leavingstone, Georgia

entry Our Sea, Possible Moscow x Suprematika, Russia

entry The Death of The Warsaw Palm, Syrena Communications, Poland

entry We Are Siberia, TUTKOVBUDKOV, Russia

 

V5 Events

entry Instagram worthy. IKEA x Virgil Abloh, e:mg, Russia

entry Nerf battle in real life, e:mg, Russia

 

V6 Digital platforms

entry Trip in the dark, Voskhod, Russia

 

V8 Social Platforms

entry A Letter from the Future, VOZDUH brand & communications, Russia

 

V9 Technology

entry Tone de Cabaret, Socialist, Russia

entry Lessons Of Auschwitz: Volumetric VR Illustration Tribute By School Students, RT, Russia

entry AI Versus, Voskhod, Russia

 

V10 Branded content

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

entry All At Once, Voskhod, Russia

entry 5% is a lot!, 12, Russia

 

W. EXCELLENCE IN MEDIA

W1 Excellence in Media insights and Strategy

entry Perfect Search, BBDO Moscow, Russia

 

W3 Excellence in Media Engagement

entry Trivial Pursuit Hotel, Media Agency - OMD Media Direction; Communication Agency - Leo Burnett Moscow, Russia

entry We Are Siberia, TUTKOVBUDKOV, Russia

 

W4 Use of Data

entry AI Versus, Voskhod, Russia

 

M. MEDIA CAMPAIGN

M1 Integrated Campaign

entry Complaining, Not Perfect Tallinn, Estonia

entry #Date_With_Art, Postmen DA, Ukraine

entry We Are Siberia, TUTKOVBUDKOV, Russia

 

M2 Low Budget Campaign

entry Survivors, BBDO Moscow, Russia

entry Perfect Search, BBDO Moscow, Russia

 

M3 Influencer Campaign

entry Tera Botin, Leavingstone, Georgia

entry A Team of One, Loong, China

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

entry REN TIME, AIDA Pioneer, Belarus

 

CREATIVE

F. FILM

F1 Film TV/Screens

entry working hours, Not Perfect Vilnius, Lithuania

entry MATRIX, Forte Grey, Belarus

entry No ties allowed, Voskhod, Russia

 

F2 Online

entry VOKA SMARTFAKE, TDI GROUP, Belarus

entry The Kommunalka, Leo Burnett Moscow, Russia

entry Runners guide to Riga, Nord DDB Riga, Latvia

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

entry Ad that you can feel by skin, Proximity Russia, Russia

entry Series Big Foot, Forte Grey, Belarus

entry MATRIX SHORT, Forte Grey, Belarus

entry Stronger than crisis, Voskhod, Russia

entry The sound of Indifference, watergunz, Georgia

entry Carp, AIDA Pioneer, Belarus

entry Russian Yoga School, Zebra Hero, Russia

 

F3 Film Craft

entry The Kommunalka, Leo Burnett Moscow, Russia

entry MATRIX, Forte Grey, Belarus

entry All At Once, Voskhod, Russia

entry Uzcard. Easy payment, TBWA CAC Tashkent, Uzbekistan

entry Tatarka - AU, Little Big family, Uzbekistan

entry The sound of Indifference, watergunz, Georgia

entry Super Jars, Svetly Story, Russia

entry Terem "Assortment", Perspecrive Pro., Russia (moved from F1 TV/Screens)

entries Winter Tires, Coolant from the series NUGO – 007, Mozaika, Gerogia

 

K. INTEGRATED

K1 Omni-channel Campaign

entry Complaining, Not Perfect Tallinn, Estonia

entry The Greatest Reads, Contrapunto, Russia

entry CalenDare Agaisnt Plastic, Zuck&Berg, Armenia

entry Our Sea, Possible Moscow x Suprematika, Russia

entry The New National Anthem Edition, Impact BBDO, UAE

entry My Name Is Enough, Doping Creative Agency, Armenia

 

K2 Digital Campaign

entry The Greatest Reads, Contrapunto, Russia

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

entry Russian Yoga School, Zebra Hero, Russia

 

K3 Social & Influencer Campaign

entry #TakeMEMEhome, BBDO Moscow, Russia

entry Russian Yoga School, Zebra Hero, Russia

entry Font of Kindness, SMETANA, Russia

 

K4 Viral Campaign

entry Kak tebe takoe, Elon Musk?, Ruport, Russia

entry My Name Is Enough, Doping Creative Agency, Armenia

entry Russian Yoga School, Zebra Hero, Russia

 

K5 Brand Launch / Re-launch Campaign

entry Continental IceContact: “Winter’s revolution” - first ever unmanned test drive of tires”, Action, Russia

entry Dyatlov Group's Journal: The Last Page, Ruptly, Germany

entry We Are Siberia, TUTKOVBUDKOV, Russia

 

K6 Brand Loyalty Campaign

entry Freedom is near, Movie, Russia

 

K7 Breakthrough on a Budget

entry N23, Action, Russia

entry Dodo open source pizza, BBDO Moscow, Russia

entry Delivery of Fate, Ruport, Russia

entry Survivors, BBDO Moscow, Russia

entry Kak tebe takoe, Elon Musk?, Ruport, Russia

 

K8 Selfpromo

entry DeepBogusky, Andrey Tyukavkin, Russia

entry Dyatlov Group's Journal: The Last Page, Ruptly, Germany

 

K9 Creative Strategy

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

 

N. BRANDED CONTENT & ENTERTAINMENT

N1 Visual branded content

entry The Greatest Reads, Contrapunto, Russia

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

entry All At Once, Voskhod, Russia

entry Tatarka - AU, Little Big family, Uzbekistan

entry Last rave, Zebra Hero, Russia

 

N2 Audio branded content

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

 

N3 Interactive branded content

entry Online-game about living by touch, Cause marketing agency RedMe (belongs to the group of companies RCG), Russia

entry Dyatlov Group's Journal: The Last Page, Ruptly, Germany

 

N4 Branded events

entry Trash talk, Nord DDB Riga, Latvia

 

N5 Brand experience

entry Trivial Pursuit Hotel, Communication Agency - Leo Burnett Moscow, Russia; Media Agency - OMD Media Direction

entry Dodo open source pizza, BBDO Moscow, Russia

entry Wheelchange Tours, FCB Lisbon, Portugal

 

O. OUTDOOR

O1 Billboards

entry Kak tebe takoe, Elon Musk?, Ruport, Russia

 

O4 Ambient

entry Knowledge Leads to Freedom, Leavingstone, Georgia

entry Coming OutDoor, FCB Lisbon, Portugal

entry We Are Siberia, TUTKOVBUDKOV, Russia

entry My Name Is Enough, Doping Creative Agency, Armenia

 

O5 Innovation in Оutdoor 

entry Truck Art Childfinder, Impact BBDO Dubai + BBDO Pakistan + Samar Minallah Khan, UAE

 

P. PRINT

P1 Print

entry That's how we write the history, Royal Kusto, Kazakhstan

entry Hot Dog, Not Perfect Vilnius, Lithuania

entry Turn your intensity on, Not Perfect Minsk, Belarus

entry Cashless, Endorphin, Azerbaijan

entry A Regular Weapon, Possible Moscow, Russia

entry Save Classic Blue, White Rabbit Budapest, Hungary (moved from P3 Innovation in Print)

entries New York, Milan, London, Beijing from the series The Navigate Poster, Leo Burnett Moscow, Russia

 

P4 Print Craft

entry Equal Colors, White Rabbit Budapest, Hungary

entry Dolls, Acqua, Italy

entry Dolls Blue Dress, Acqua, Italy

 

R. RADIO & AUDIO

R1 Radio & Streaming

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

entry Sea of ideas, Leo Burnett Ukraine, Ukraine

 

R2 Excellence in Audio

entry The sound of Indifference, watergunz, Georgia

 

MARKETING

A. BRAND EXPERIENCE & ACTIVATION

A2 Brand Experience

entry Trivial Pursuit Hotel, Communication Agency - Leo Burnett Moscow, Russia; Media Agency - OMD Media Direction, Russia

entry N23, Action, Russia

entry Russian Yoga School, Zebra Hero, Russia

entry AI Versus, Voskhod, Russia

 

A3 Technology & Touchpoints

entry AI Versus, Voskhod, Russia

entry Bee in touch, Starcom, Leo Burnett Moscow, Russia

 

А4 Consumer Engagement

entry N23, Action, Russia

entry Ad Blindness? Hacked!, getbob agency, Belarus

entry Let's beer more local, GREAT, Russia

entry The taste of Moscow, Marvelous, Russia

entry We Are Siberia, TUTKOVBUDKOV, Russia

 

A5 Strategy

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

entry Complaining, Not Perfect Tallinn, Estonia, (moved from A6 Campaign)

 

A6 Campaign

entry We Are Siberia, TUTKOVBUDKOV, Russia

entry Russian Yoga School, Zebra Hero, Russia

 

A7 Breakthrough on a Budget

entry VOKA SMARTFAKE, TDI GROUP, Belarus

entry N23, Action, Russia

entry Delivery of Fate, Ruport, Russia

entry Probably the highest beer sampling in the world, proof., Bulgaria, (moved from A2 Brand Experience)

 

C. PR

C1 PR Practices & Technics

entry A Team of One, Loong, China

entry N23, Action, Russia

 

C2 Digital & Social

entry AI Versus, Voskhod, Russia

entry Russian Yoga School, Zebra Hero, Russia

 

C3 Influencer

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

entry Kak tebe takoe, Elon Musk?, Ruport, Russia

entry Russian Yoga School, Zebra Hero, Russia

 

C5 Campaign

entry VOKA SMARTFAKE, TDI GROUP, Belarus

 

H. DIRECT

H1 Channels

entry Kak tebe takoe, Elon Musk?, Ruport, Russia

entry N23, Action, Russia

entry Our Sea, Possible Moscow x Suprematika, Russia

 

H3 Digital & Social

entry UFC CHATBOT, Outofthebox, Russia

 

H4 Strategy

entry N23, Action, Russia

 

H5 Campaign

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

 

I. INNOVATIONS

I1 Innovations

entry Dodo open source pizza, BBDO Moscow, Russia

entry Birds Records, BBDO Moscow, Russia

entry DeepBogusky, Andrey Tyukavkin, Russia

 

CREATIVE EFFECTIVENESS

E. CREATIVE EFFECTIVENESS

E1 Short-term Creative Effectiveness

entry Kak tebe takoe, Elon Musk?, Ruport, Russia

 

E2 Long-term Creative Effectiveness

entry Online-game about living by touch, Cause marketing agency RedMe (belongs to the group of companies RCG), Russia

 

E3 Breakthrough on a Budget

entry VOKA SMARTFAKE, TDI GROUP, Belarus

 

BRANDING

B. COMMUNICATION DESIGN

B1 Creation of New Brand Identity

entry Digital Chain rebranding, Digital Chain, Russia

entry OSOM, Voskhod, Russia

entry Classic Picnic Identity, Leo Burnett Ukraine, Ukraine

entry ME'MOR Architects Award, MA'NO Branding, Uzbekistan

entry Kurnaya izba, Terminal design, Russia

entry Tashkent City Identity Design, MA'NO Branding, Uzbekistan

 

B2 Rebrand / Refresh of an Еxisting Brand

entry Forest Cats Redesign, 13 floor, Russia

entry ACME "A Journey Through Smart Life" Rebranding Campaign, Caption, Lithuania

entry Norebo, Ermolaev Bureau, Russia

entry Kaspersky rebranding, Plenum.CX, Russia

entry Lamoda Rebranding, Shuka Design, Russia

entry We Are Siberia, TUTKOVBUDKOV, Russia

 

B3 Promotional Printed Materials

entry CalenDare Agaisnt Plastic, Zuck&Berg, Armenia

entry deSidera, Acqua, Italy

 

B4 Promotional Item Design

entry Digital Detox Line, Not Perfect Riga, Latvia

entry Yellow and white press, Salmon Graphics, Belarus

entry Ööloom birdfood package, Newton Marketing, Estonia (moved from X3 Innovation in Рackaging)

 

B5 Brand Environment & Experience Design

entry The Peak, The Embassy, Italy

entry Nova Artizana, OTVETDESIGN, Russia

entry Kaspersky rebranding, Plenum.CX, Russia

entry We Are Siberia, TUTKOVBUDKOV, Russia

 

B7 Design Craft

entry #VictoryFont May, RT, Russia

entry OSOM, Voskhod, Russia

 

Q. DIGITAL & INTERACTIVE DESIGN

Q1 Website design

entry Trip In The Dark, Voskhod, Russia

entry See the Future through Our Eyes, Possible Moscow, Russia

 

Q3 Social Media Design

entry #VictoryFont May, RT, Russia

 

Q4 Design of virtual promo-tools

entry BBDO Daily, Proximity Russia, Russia (moved from Q1 Website design)

 

X. PACKAGING DESIGN

X1 Packaging of foodstuffs

entry Like a bird, OTVETDESIGN, Russia

entry Redesign of “Zelenaya Liniya” (“Green Line”), Ohmybrand, Russia

entry Dzuba, LOGA BIGA, Belarus

entry Premiere of Taste, Depot branding agency, Russia

entry Yo&Go, Depot branding agency, Russia

entry Veivi: Delicate balance of wellbeing, Depot branding agency, Russia

entry Woodker, PG Brand Reforming Poland, Poland

entry Absolut Comeback / Recycle, Drama Queen Communications, Sweden

 

X2 Packaging of non-food products

entry N23, Action, Russia

entry Canonpharma, REPINA branding, Russia

entry BRITE, Depot branding agency, Russia

entry WonderLab, Depot branding agency, Russia

 

X3 Innovation in Рackaging

entry Zombeer - beer packaging, SLD Agency, Russia

entry Jägermeister custom label, Panda Digital, Russia

entry Natural packaging for natural products, Synthesis creative lab, Uzbekistan 

 

Деловая и образовательная программа «Белого Квадрата» пройдет онлайн 7 и 8 июля и будет включать более 80 мастер-классов, а также дискуссионных панелей об актуальных трендах в сфере маркетинга, рекламы и брендинга, digital, медиа. На онлайн-площадках фестиваля встретятся представители креативной индустрии из 30 стран мира, в том числе России, стран СНГ, Европы, Америки, Азии и других.

29.06.2020

на печать


Комментарии

Написать комментарий

 Проверочный код

Архив

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс

Рассылка

Подписка на рассылку

E-mail:
 

Также нашу рассылку вы можете получать через

E-mail:  

на правах рекламы

Есть мнение ...

Маркетинг с AR и VR от HICLICKМаркетинг с AR и VR от HICLICK
В 2024 году маркетологи все чаще начинают использовать метавселенные. По сравнению с социальными сетями, вовлеченность пользователей в иммерсивных площадках гораздо больше. Одним из самых интересных для клиентов форматов являются АR и VR. Как технологии будущего применять в маркетинге уже сегодня, разобрали в агентстве высоких откликов HICLICK.
Коkос Group: ИИ в рекламной индустрии: модный тренд или революция?Коkос Group: ИИ в рекламной индустрии: модный тренд или революция?
Искусственный интеллект уже давно среди нас. Он прочно вошел в нашу жизнь, используется абсолютно в разных её сферах и кардинально меняет лицо современного бизнеса. Рекламная индустрия - не исключение. Самый яркий и известный пример - это нейросети, на основе которых построен поиск рекламных систем Яндекса. Использование нейросетей и других алгоритмов ИИ, делает рекламу еще более эффективной и качественной. Евгений Халин, директор по продуктам Коkос Group рассказывает о том, как работает ИИ, в чем его преимущество и какие перспективы нас ждут.
Как подготовить маркетинг к 8 марта и 23 февраляКак подготовить маркетинг к 8 марта и 23 февраля
В период гендерных праздников предприниматели отмечают 50%-ый рост продаж. – Даже в случае торговли сепараторами или двигателями, при должном подходе. Для маркетологов это время – забег на короткие дистанции. Поэтому важно грамотно подойти к выбору инструментов.
Тренды в мобильном маркетинге-2024Тренды в мобильном маркетинге-2024
Как будет работать мобильный маркетинг в 2024 году и какие тренды прямо сейчас влияют на весь рынок, рассказывает Алла Рауд, руководитель направления ASO в IT-Agency.
Новые медиа – Новая реальностьНовые медиа – Новая реальность
Сегодня российская блогосфера стремительно трансформируется. И это неудивительно: только за последний год ведущие отечественные социальные сети продемонстрировали, пожалуй, самую серьезную бизнес- и маркетинговую активность за долгие годы – появились новые сервисы, произошло резкое расширение аудиторий, усилился приток авторов, возникли инновационные форматы и мн. др.  Блогеры, в свою очередь, стали расширять перечень жанров, в которых они работают; оформился тренд на мультиформатность и партнерства. Рекламодатели же сделали ставку на блогосферу как на приоритетный и наиболее эффективный канал продвижения. Наконец, государство стало рассматривать блогосферу как полноценного экономического субъекта, что, естественно, отразилось в законодательной базе.

Книги по дизайну

Загрузка ...

Репортажи

Дизайн под грифом "секретно"Дизайн под грифом "секретно"
На чем раньше ездили первые лица страны? Эскизы, редкие фотографии и прототипы уникальных машин.
"Наша индустрия – самодостаточна": ГПМ Радио на конференции..."Наша индустрия – самодостаточна": ГПМ Радио на конференции...
Чего не хватает радио, чтобы увеличить свою долю на рекламном рынке? Аудиопиратство: угроза или возможности для отрасли? Каковы первые результаты общероссийской кампании по продвижению индустриального радиоплеера? Эти и другие вопросы были рассмотрены на конференции «Радио в глобальной медиаконкуренции», спикерами и участниками которой стали эксперты ГПМ Радио.
Форум "Матрица рекламы" о технологиях работы в период...Форум "Матрица рекламы" о технологиях работы в период...
Деловая программа 28-й международной специализированной выставки технологий и услуг для производителей и заказчиков рекламы «Реклама-2021» открылась десятым юбилейным форумом «Матрица рекламы». Его организовали КВК «Империя» и «Экспоцентр».
В ЦДХ прошел День социальной рекламыВ ЦДХ прошел День социальной рекламы (3)
28 марта в Центральном доме художника состоялась 25-ая выставка маркетинговых коммуникаций «Дизайн и реклама NEXT». Одним из самых ярких её событий стал День социальной рекламы, который организовала Ассоциация директоров по коммуникациям и корпоративным медиа России (АКМР) совместно с АНО «Лаборатория социальной рекламы» и оргкомитетом LIME.
Форум "Матрица рекламы": к рекламе в интернете особое...Форум "Матрица рекламы": к рекламе в интернете особое... (2)
На VII Международном форуме «Матрица рекламы», прошедшем в ЦВК «Экспоцентр» в рамках международной выставки  «Реклама-2018», большой интерес у профессиональной аудитории вызвала VI Конференция «Интернет-реклама».

Форум

на правах рекламы

29.03.2024 - 14:19
RSS-каналы Advertology.RuRSS    Читать Advertology.Ru ВКонтактеВКонтакте    Читать Advertology.Ru на Twittertwitter   
Advertology.Ru - все о рекламе, маркетинге и PR
реклама

Вход | Регистрация