Книги по рекламе, маркетингу, PR и дизайну


Who Says Elephants Can't Dance? Inside IBM's Historic Turnaround

Louis V. Gerstner

Who Says Elephants Can't Dance? Inside IBM's Historic Turnaround

Издательство: HarperCollins Publishers, 2003 г.
978-0-00-717087-6
Книгопечатная продукция
Объем: 384 стр.

CEO Louis V. Gerstner Jr.`s memoir about the extraordinary turnaround of IBM and his transformation of the company into the industry leader of the computer age - the great American business story of our time. When Louis V. Gerstner became CEO of IBM in 1993, shares had slumped and the company was on the verge of collapse. Hired for his successful management of RJR Nabisco and American Express, Gerstner had no background in technology, but during his seven-year chairmanship, he transformed the company into the leading force of the computer age. In his frank, direct voice, Gerstner recalls the obstacles he faced: the plans to fragment the company, the inconsistent global policies, the stodgy white-shirt hierarchy and inter-departmental competitiveness and the rapidly declining sales. Within months of joining IBM, Gerstner presented his bold and controversial business strategy. Punitive towards office politics, he revolutionised the company from within, altering an entire corporate culture, divesting billions of dollars in unneeded assets and transforming IBM from a fractured, process-driven business into a nimble, customer-driven enterprise able to respond quickly to the volatile technology market and face down Microsoft and Intel in the internet era. Revealing his tactics step by step, Gerstner spins an engaging narrative that takes the reader behind the curtain into the unbelievable mess he inherited and into the office and mind of a CEO facing the challenge of a lifetime.

Посмотрите также...

Ethics through Corporate Strategy

Ethics through Corporate Strategy

Ethics Through Corporate Strategy is a daring challenge to anyone who uses the customary language of business in America. It is daring because Daniel Gilbert argues that we should discard two popular ways of linking business and ethics. It is ......

Intergovernmental Finances In Hungary: A Decade Of Experience 1990-2000

Intergovernmental Finances In Hungary: A Decade Of Experience 1990-2000

Intergovernmental Finance in Hungary illustrates the decade-long transformation of the Hungarian subnational system with a focus on subnational finance. This comprehensive guide presents government practitioners and other readers with rich ......

Mindpower Secrets

Mindpower Secrets

The secrets that experts and top professionals use to stay at the top of their game. Get results fast with this quick, easy guide to the fundamentals of Mind Power Includes how to: Produce creative and innovative ideas. Remember names, ......

Team Management Secrets

Team Management Secrets

The secrets to Managing Teams that experts and top professionals use. Get results fast with this quick, easy guide to the fundamentals of Team Management. Includes how to: Create a team identity and vision. Understand team roles.  ......

How to Get from Where You Are to Where You Want to Be: The 25 Principles of Success

How to Get from Where You Are to Where You Want to Be: The 25 Principles of Success

Within minutes of reading this book you will want - and be able - to apply it`s clear, direct and highly effective principles to your own life. Jack Canfield, author of Chicken Soup for the Soul, built an $80 million business from nothing. Now ......

Diary of the Lady: My First Year as Editor

Diary of the Lady: My First Year as Editor

Rachel Johnson takes on the challenge of saving "The Lady", Britain`s oldest women`s weekly, in her hilarious diary, "A Diary of The Lady: My First Year and a Half as Editor". `The whole place seemed completely bonkers: dusty, tatty, ......

Анализ рынков

Рассылка

Подписка на рассылку

E-mail:
 

Также нашу рассылку вы можете получать через

E-mail:  
Существует проблема с этим блоком.

на правах рекламы

Есть мнение ...

Уже 42% москвичей полностью игнорируют телевизорУже 42% москвичей полностью игнорируют телевизор
За последние семь лет каждый десятый москвич перестал включать телевизор. По данным свежего опроса Superjob, в 2025 году почти половина горожан его уже полностью игнорируют.
Личный бренд - это тренд: публичный имидж развивают 40% российских...Личный бренд - это тренд: публичный имидж развивают 40% российских...
Развитие личного бренда постепенно превращается в неотъемлемую характеристику успешного руководителя. Как выяснили эксперты hh.ru и коммуникационного агентства FAVES Communications, сразу 40% управленцев разного уровня уделяют внимание своей публичности и имиджу в профессиональной среде. Еще 28% хотели бы это делать, однако пока к этому не приступили по разным причинам.
Медиаинфляция в fashion-индустрии: за последний год стоимость клика...Медиаинфляция в fashion-индустрии: за последний год стоимость клика...
E-Promo Group представила ежеквартальный отчет по динамике уровня медиаинфляции в performance-каналах в разрезе фешн-направления (одежда, обувь, аксессуары).
Бьюти-рынок столкнулся с ростом затрат на рекламуБьюти-рынок столкнулся с ростом затрат на рекламу
E-Promo Group представила ежеквартальный отчет по динамике уровня медиаинфляции в performance-каналах в разрезе косметики и парфюмерии.
ИИ-видео: как искусственный интеллект меняет производство рекламыИИ-видео: как искусственный интеллект меняет производство рекламы
ИИ-видео революционизируют рекламу! Узнайте, как нейросети создают низкобюджетные ролики с высоким качеством

Книги по дизайну

Загрузка ...

Репортажи

Психологическая гибкость: почему без нее бизнесу не выжитьПсихологическая гибкость: почему без нее бизнесу не выжить
Advertology побывал на выступлении бизнес-психолога Евгении Хижняк на конференции SM Network 2025 и рассказывает, как оставаться успешным в мире постоянных перемен.
Дизайн под грифом "секретно"Дизайн под грифом "секретно"
На чем раньше ездили первые лица страны? Эскизы, редкие фотографии и прототипы уникальных машин.
"Наша индустрия – самодостаточна": ГПМ Радио на конференции..."Наша индустрия – самодостаточна": ГПМ Радио на конференции...
Чего не хватает радио, чтобы увеличить свою долю на рекламном рынке? Аудиопиратство: угроза или возможности для отрасли? Каковы первые результаты общероссийской кампании по продвижению индустриального радиоплеера? Эти и другие вопросы были рассмотрены на конференции «Радио в глобальной медиаконкуренции», спикерами и участниками которой стали эксперты ГПМ Радио.
Форум "Матрица рекламы" о технологиях работы в период...Форум "Матрица рекламы" о технологиях работы в период...
Деловая программа 28-й международной специализированной выставки технологий и услуг для производителей и заказчиков рекламы «Реклама-2021» открылась десятым юбилейным форумом «Матрица рекламы». Его организовали КВК «Империя» и «Экспоцентр».
В ЦДХ прошел День социальной рекламыВ ЦДХ прошел День социальной рекламы (4)
28 марта в Центральном доме художника состоялась 25-ая выставка маркетинговых коммуникаций «Дизайн и реклама NEXT». Одним из самых ярких её событий стал День социальной рекламы, который организовала Ассоциация директоров по коммуникациям и корпоративным медиа России (АКМР) совместно с АНО «Лаборатория социальной рекламы» и оргкомитетом LIME.

Форум

на правах рекламы

09.12.2025 - 11:17
RSS-каналы Advertology.RuRSS    Читать Advertology.Ru ВКонтактеВКонтакте    Читать Advertology.Ru на Twittertwitter   
Advertology.Ru - все о рекламе, маркетинге и PR
реклама

Вход | Регистрация