...
Водители и пешеходы в Москве смогут параллельно передвигаться на один сигнал светофора. Нововведение призвано сэкономить время ожидания для всех участников дорожного движения...
...
В столичном Центре организации дорожного движения отмечают, что для пешеходов, совершающих переход, зеленый сигнал будет загораться на несколько секунд раньше, чем для водителей. В рамках эксперимента на перекрестках установлены новые дополнительные светофорные секции с изображением пешехода со стрелкой бело-лунного цвета, а также информационные таблички, которые предупреждают совершающих поворот водителей, что движение разрешено, но нужно пропустить пешеходов. Таблички с данным об эксперименте установлены и для пешеходов...
...
Материал полностью.
Тема одного из скорых постов "примдопа".
Столичные власти расписываются в неготовности справиться с дорожной ситуацией в Москве.
Будучи неспособными изменить логистику и пропускную способность дорог, подобно, не понимая Природы пробок, подобно, квалификацию водителей, пешеходов, инспекторов и пассажиров, они начинают упразднять формальные регулятивные функции организации движения.
Какое убожество, какая некомпетентность!?
Реклама Агрессии.
_________________
С сожалением и отраслевыми пожеланиями, Dimitriy.
One thing you can bet on as Opera House and Racing NSW face off
By Helen Pitt
5 October 2018 — 5:45pm
The Sydney Opera House is Australia’s first crowd-sourced building, constructed from the proceeds of gambling. The Sydney Opera House Lottery, which ran from 1957 until 1986, raised the $102 million it cost to build, paid for by punters in a nation that has the dubious honour of being home to the world’s largest number of gamblers.
The building of a cultural centre was conceived by a Labor Premier Joe Cahill, who was more at home at the Randwick races than in an opera or symphony hall. So why should we get so upset about the idea of its iconic sails being lit up to promote The Everest, Australia’s richest turf race, and the gambling that will inevitably go with it?
Here’s why: “The Opera House belongs to all Australians” as it says in its own promotional literature. The fact we paid for it out of our own pockets, rather than via taxes, is one of the many reasons Australians feel ownership over it, and protective about what gets projected onto its 1,056,006 white tiles.
For many, not just Aboriginal Australians, Bennelong Point and the building on it is a sacred site, in much the way the Taj Mahal is for Indians. It’s a brand more recognisable than Australia and beloved the world over.
Which is why it seems disingenuous of Racing NSW boss Peter V’landys to say that this is about “taking Sydney to the world and bringing people to Sydney”. Frankly we don’t need a racing promotion shone onto its sails to bring people to Sydney, the building already does that itself.
In 2013, consulting firm Deloitte estimated the total social asset value of the Opera House to be $4.6 billion. It welcomes more than 8.2 million guests and its 1800 performances annually are attended by 1.45 million people. It also contributes, at last count, $775 million a year to the national economy.
Let’s be honest here, this latest idea is a vehicle to get people to lose their shirts in bets at the racetrack next week.
I’m sure when Danish architect Jorn Utzon dreamt it up after six months of toil in 1956, he had no idea his design would become a giant white projector screen. He was concerned about the gleam it would give in the daytime, worried it might blind drivers on the nearby Cahill Expressway.
“It is not a giant billboard,” said the house's chief executive, Louise Herron, who fields many requests each year – usually from charities – to get their name up in lights. It’s a tough job – filled with much protocol, and a policy laid out in 2012, which states there are to be no logos and no text, and the use of lights and slides is always respectful.
It begins with a request to venue hire, then goes to the seven-member executive committee, then the chief executive for what is usually the final say as to who gets to take part in the eight sail lightings a year. But on Friday night, Herron was overuled by Premier Gladys Berejiklian, who ordered the Everest promotion to go ahead, with horse numbers, a trophy and the name of the race projected onto the Opera House sails to mark the race's barrier draw.
Even a Nobel Peace prize winner would baulk at Herron’s job. Because, just as Utzon’s departure in 1966 after a dispute with the NSW government meant he would never return to see his masterpiece complete, the Opera House is the Sydney controversy that keeps on giving. It arouses passions that polarise, akin to the old rugby league grudge match of Manly versus Wests: the silvertails versus the fibros. The people of Sydney have been alternately beguiled and horrified over the years about any form of sponsorship associated with the 20th century’s most recognisable building, much the way I remember Melburnians were 30 years ago when Foster’s beer offered to sponsor the Phillip Island fairy penguins, an equally sacred icon in Victoria.
From the very beginning the Opera House was conceived as an ornament for Sydney - like a pendant to adorn the neck of this beautiful city, as I say in my book The House, about the building where drama lingers like the sound of the symphonies and operas played out on its stages. Each day, it seems I receive a love letter from a reader who, after reading the book, tells me how much they love the building.
Crass commercialism to promote gambling in a nation that already has a pokie problem simply doesn’t sit well with me. But I know for sure the city will be split on this. Will we see protests now this is set to go ahead? You bet.
...
Материал полностью.
Формально, конфликт произошёл от смены Рекламы Политической Рекламой Коммерческой.
На самом деле, это коллизия между Образом Жизни в Форме Поведения и Формой Поведения в Образе Жизни, маскируемая претензией Нормы Поведения к Принципу Действия.
Реклама Агрессии.
P.S.
_________________
С сожалением и отраслевыми ожиданиями, Dimitriy.
...
If punishing a pupil will involve a delayed and time-consuming administrative process, there may be a temptation to ignore the offence, perhaps to choose not to have heard a profanity, or answering-back muttered under the breath by a pupil, and so standards slip.
Yes, there are plenty of good schools, but ask yourself this question:
Overall, have our classrooms become better ordered and disciplined, and has society at large become more polite and less violent in the years since we outlawed corporal punishment?
...
WASHINGTON — The U.S. Navy admiral who will command a major NATO military exercise meant to simulate the alliance’s response to a theoretical Russian attack on Norway is urging Russia to accept an invitation to send observers.
Adm. James Foggo told reporters at the Pentagon on Friday that he thinks Russia will want to be there. He said that by observing the defensive maneuvers, called Trident Juncture, the Russians would learn more about NATO’s capabilities. The NATO exercise begins Oct. 25
...
Advertising regulators in Germany, the UK and US all refused to display the figures – male and female – uncensored. A source close to the decision-making of Transport for London expressed concern that the depiction of genitals, though artistic, could be at odds with public wellbeing.
The decisions demonstrated not only Schiele’s continued capacity to shock, 108 years after his nudes were removed from an exhibition for their “obscene nature”, but also the unseen ceiling on artistic expression in shared spaces.
Public art is usually spoken of approvingly, as is art that pushes boundaries. But is there a limit to how challenged we’re prepared to be in places like airports and train stations, where everyone has to go?
Уровень доступа: Вы не можете начинать темы, Вы не можете отвечать на сообщения, Вы не можете редактировать свои сообщения, Вы не можете удалять свои сообщения, Вы не можете голосовать в опросах
Владимир Ступников, Генеральный директор коммуникационного агентства АУРА в составе Газпром-Медиа Холдинга. Социальные медиа становятся все более важным инструментом в работе каждого PR-специалиста, и одной из относительно новых, но стремительно растущих платформ, является Telegram. Этот мессенджер, изначально позиционировавшийся как безопасный и приватный инструмент связи, приобретает все большую популярность и привлекает внимание маркетологов и PR-специалистов по всему миру.
В 2024 году маркетологи все чаще начинают использовать метавселенные. По сравнению с социальными сетями, вовлеченность пользователей в иммерсивных площадках гораздо больше. Одним из самых интересных для клиентов форматов являются АR и VR. Как технологии будущего применять в маркетинге уже сегодня, разобрали в агентстве высоких откликов HICLICK.
Искусственный интеллект уже давно среди нас. Он прочно вошел в нашу жизнь, используется абсолютно в разных её сферах и кардинально меняет лицо современного бизнеса. Рекламная индустрия - не исключение. Самый яркий и известный пример - это нейросети, на основе которых построен поиск рекламных систем Яндекса. Использование нейросетей и других алгоритмов ИИ, делает рекламу еще более эффективной и качественной. Евгений Халин, директор по продуктам Коkос Group рассказывает о том, как работает ИИ, в чем его преимущество и какие перспективы нас ждут.
В период гендерных праздников предприниматели отмечают 50%-ый рост продаж. – Даже в случае торговли сепараторами или двигателями, при должном подходе. Для маркетологов это время – забег на короткие дистанции. Поэтому важно грамотно подойти к выбору инструментов.
Чего не хватает радио, чтобы увеличить свою долю на рекламном рынке? Аудиопиратство: угроза или возможности для отрасли? Каковы первые результаты общероссийской кампании по продвижению индустриального радиоплеера? Эти и другие вопросы были рассмотрены на конференции «Радио в глобальной медиаконкуренции», спикерами и участниками которой стали эксперты ГПМ Радио.
Деловая программа 28-й международной специализированной выставки технологий и услуг для производителей и заказчиков рекламы «Реклама-2021» открылась десятым юбилейным форумом «Матрица рекламы». Его организовали КВК «Империя» и «Экспоцентр».
28 марта в Центральном доме художника состоялась 25-ая выставка маркетинговых коммуникаций «Дизайн и реклама NEXT». Одним из самых ярких её событий стал День социальной рекламы, который организовала Ассоциация директоров по коммуникациям и корпоративным медиа России (АКМР) совместно с АНО «Лаборатория социальной рекламы» и оргкомитетом LIME.
На VII Международном форуме «Матрица рекламы», прошедшем в ЦВК «Экспоцентр» в рамках международной выставки «Реклама-2018», большой интерес у профессиональной аудитории вызвала VI Конференция «Интернет-реклама».