Durward K. Sobek, Art Smalley
Understanding A3 Thinking: A Critical Component of Toyota's PDCA Management System
Издательство: Productivity Press, 2008 г.
1563273608
Книгопечатная продукция
Объем: 184 стр.
Winner of a 2009 SHingo Research and Professional Publication Prize. Notably flexible and brief, the A3 report has proven to be a key tool In Toyota’s successful move toward organizational efficiency, effectiveness, and improvement, especially within its engineering and R&D organizations. The power of the A3 report, however, derives not from the report itself, but rather from the development of the culture and mindset required for the implementation of the A3 system. In other words, A3 reports are not just an end product but are evidence of a powerful set of dynamics that is referred to as A3 Thinking.
In Understanding A3 Thinking, the authors first show that the A3 report is an effective tool when it is implemented in conjunction with a PDCA-based management philosophy. Toyota views A3 Reports as just one piece in their PDCA management approach. Second, the authors show that the process leading to the development and management of A3 reports is at least as important as the reports themselves, because of the deep learning and professional development that occurs in the process. And finally, the authors provide a number of examples as well as some very practical advice on how to write and review A3 reports.
Посмотрите также...
Be Hunted! 12 Secrets to Getting on the Headhunter`s Radar Screen
Everything You Need to Know to Make the Executive Recruitment Process Pay Off Executive recruiters have become increasingly important and influential in today?s corporate hiring practices. Establishing and maintaining a strong relationship with ......
Эмоциональное лидерство. Искусство управления людьми на основе эмоционального интеллекта
Цитата "Если вселять в людей энтузиазм, то производительность может возрасти, причем почти мгновенно; если же специально раздражать и задевать людей, чтобы выбить их из колеи, дело может просто встать". (Дэниел Гоулман, Ричард Бояцис, Энни ......
Нет: Лучшая стратегия ведения переговоров
Если ваш клиент, угрожая разрывом отношений, вынуждает вас предоставить ему очередную скидку, а вы боитесь отказать и потерять его, то у Джима Кэмпа есть для вас другой, более эффективный способ ведения переговоров: Просто скажите "НЕТ".Это ......
Дао Toyota. 14 принципов менеджмента ведущей компании мира
Цитата Оптимальное сочетание философии, процесса, человеческих ресурсов и решения проблем создает обучающуюся структуру. Я убежден, что любая компания, занимается производством или предоставлением услуг, должна стать обучающейся структурой, если ......
Creating A Lean Culture: Tools To Sustain Lean Conversions
The new and revised edition of this modern day classic provides the critical piece that will make any lean transformation a dynamic continuous success. It shows you how to implement a transformation that cannot fail by developing a culture that ......
Toyota Culture: The Heart and Soul of The Toyota Way
Winner of the Shingo Prize for Research and Professional Publication, 2009 The international bestseller The Toyota Way explained the company`s success by introducing a revolutionary 4P model for organizational excellence-Philosophy, People, ......
Management and Organisational Behaviour
This second European edition of "Management and Organisational Behaviour" builds on the success of the previous edition to offer a comprehensive discussion of behavioural skills and the workings of organisations. The author takes a functional ......
Жалоба - это подарок. Как сохранить лояльность клиентов в сложных ситуациях
Предлагаемая книга - практическое руководство для организаций любого типа, работающих во всех сферах экономики и еженедельно взаимодействующих с потребителями. Авторы переработали предыдущее издание и дополнили его новыми идеями, рекомендациями ......