Seth Godin
Permission Marketing: Turning Strangers into Friends, and Friends into Customers
Издательство: Simon & Schuster, 1999 г.
0684856360
Книгопечатная продукция
Объем: 256 стр.
The man Business Week calls "the ultimate entrepreneur for the Information Age" explains "Permission Marketing" - the groundbreaking concept that enables marketers to shape their message so that consumers will willingly accept it.
Whether it is the TV commercial that breaks into our favorite program, or the telemarketing phone call that disrupts a family dinner, traditional advertising is based on the hope of snatching our attention away from whatever we are doing. Seth Godin calls this Interruption Marketing, and, as companies are discovering, it no longer works.
Instead of annoying potential customers by interrupting their most coveted commodity - time - Permission Marketing offers consumers incentives to accept advertising voluntarily. Now this Internet pioneer introduces a fundamentally different way of thinking about advertising products and services. By reaching out only to those individuals who have signaled an interest in learning more about a product, Permission Marketing enables companies to develop long-term relationships with customers, create trust, build brand awareness - and greatly improve the chances of making a sale.
In his groundbreaking book, Godin describes the four tests of Permission Marketing:
1. Does every single marketing effort you create encourage a learning relationship with your customers? Does it invite customers to "raise their hands" and start communicating? 2. Do you have a permission database? Do you track the number of people who have given you permission to communicate with them? 3. If consumers gave you permission to talk to them, would you have anything to say? Have you developed a marketing curriculum to teach people about your products? 4. Once people become customers, do you work to deepen your permission to communicate with those people?
And in numerous informative case studies, including American Airlines` frequent-flier program, Amazon.com, and Yahoo!, Godin demonstrates how marketers are already profiting from this key new approach in all forms of media.
Посмотрите также...
Marketing ROI : The Path to Campaign, Customer, and Corporate Profitability
ROI (Return on Investment) is today`s key business tool for measuring how effectively money was spent--yet few marketing managers receive any ROI training at all. Marketing ROIchanges all that, showing marketing pros at every level how to use ......
От хорошего к великому. Почему одни компании совершают прорыв, а другие нет...
Как превратить среднюю (читай - хорошую) компанию в великую? На этот вопрос отвечает бестселлер "От хорошего к великому". В нем Джим Коллинз пишет о результатах своего шестилетнего исследования, в котором компании, совершившие прорыв, ......
Переломный момент. Как незначительные изменения приводят к глобальным переменам
Цитата "Мы все в душе сторонники постепенности, и наши ожидания основаны на размеренном течении времени. Но мир в переломный момент - это место, где неожиданное становится возможным, где радикальные перемены - это больше чем вероятность. И это - ......
Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit
The new model for marketing-Marketing 3.0-treats customers not as mere consumers but as the complex, multi-dimensional human beings that they are. Customers, in turn, are choosing companies and products that satisfy deeper needs for ......
Winning in Emerging Markets: A Road Map for Strategy and Execution
Already cited by the Financial Times, Forbes.com, The Economic Times, WSJ/Mint and several other prominent global business publications, Winning in Emerging Markets is quickly becoming the go-to book for mapping a strategy for entering new ......
Managing Markets & Customers
Stuck for ideas, inspiration or just want to work differently? Management Extra brings all the best management thinking together in one package.The books are practical and well structured to provide an in depth treatment of these management ......
Правила прибыльных стартапов
Верн Харниш - признанный мировой эксперт в области развития стартапов, президент компании Gazelles Inc., давшей миру новый термин "компании-газели", - рассказывает о проверенных временем и успешными предпринимателями принципах развития компаний, ......
Разрешительный маркетинг. Как из незнакомца сделать друга и превратить его в покупателя
Цитата "Интернет изменит маркетинг прежде всего, и традиционный маркетинг не выдержит конкуренции. Маркетологи, содействовавшие угрожающему росту Интернета, станут его первыми жертвами. Их эксперименты, крикливая реклама, шумиха станут ......
Built to Sell: Creating a Business That Can Thrive Without You
Run your company. Don’t let it run you. Most business owners started their company because they wanted more freedom-to work on their own schedules, make the kind of money they deserve, and eventually retire on the fruits of their labor. ......
Переломный момент. Как незначительные изменения приводят к глобальным переменам
Цитата "Мы все в душе сторонники постепенности, и наши ожидания основаны на размеренном течении времени. Но мир в переломный момент - это место, где неожиданное становится возможным, где радикальные перемены - это больше чем вероятность. И это - ......
Пробуй - получится! Когда вы в последний раз что-то делали впервые?
Цитата "Если вы встанете на путь инициативы и пойдете по нему, в то время как остальные будут беспокоиться о "качестве" и "предсказуемости", рано или поздно вы достигнете цели. Толпа не перестанет беспокоиться, поскольку она любит это делать. Не ......